Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - Printable Version +- Zagrajmy w... (http://zagrajmyw.keep.pl) +-- Forum: Zagrajmy W... (/forumdisplay.php?fid=3) +--- Forum: Aktualności (/forumdisplay.php?fid=4) +--- Thread: Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". (/showthread.php?tid=178) |
Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - Gik - 28-03-2011 18:48 I Have No Mouth, and I Must Scream to klasyczna gra przygodowa, której fabuła oparto na bestsellerowej noweli Harlana Ellisona. Wcielamy się w niej, w rolę jednego z pięciu bohaterów, którzy więzieni są przez superkomputer AM. Minął okres zimnej wojny, ale nie globalne zagrożenie. Jednak to nie człowiek był przyczyną najbardziej tragicznego w dziejach wydarzenia, a stworzone przez niego maszyny. Komputery trzech największych mocarstw ówczesnego świata: Rosji, Chin i Stanów Zjednoczonych, opanowały kontrolę nad zasobami nuklearnymi i doprowadziły do zagłady ludzkości. Licząca ponad sześć miliardów populacja, została w ciągu kilku dni zmniejszona do pięciu osób. Główny komputer AM, więzi ocalonych i pastwi się nad nimi. Tworzy wirtualne światy, w których każdy z nich musi stawić czoła swoim najgorszym obawom i słabościom. I Have No Mouth, and I Must Scream to klasyczna gra przygodowa, której fabułę oparto na bestsellerowej noweli Harlana Ellisona. Ów jegomość ma zresztą swój wkład w elektroniczną adaptację swego dzieła, gdyż opracował scenariusz i podkładał głos komputerowi AM. Gracz wybiera jednego spośród pięciu więzionych bohaterów i rozpoczyna tradycyjną przygodę w jednym z wirtualnych światów. Mimo, że na początku nic na to nie wskazuje, do pełnego ukończenia gry, wymagane jest rozwiązanie problemów wszystkich bohaterów – ich losy, mimo że na pozór różne, są ze sobą ściśle powiązane. Gra jest unikatowa pod każdym względem. Brutalny i ciężki klimat, a także stopniowo podnosząca napięcie opowieść, powinna spodobać się wszystkim maniakom futurystycznych thrillerów. W zależności od tego, jakim humanitaryzmem wykaże się gracz, możliwe jest uzyskanie kilku alternatywnych zakończeń. Program charakteryzuje się solidną grafiką w wysokiej rozdzielczości i budującą specyficzny klimat muzyką. Interfejs przypomina wczesne dokonania LucasArts i zbudowany jest z ośmiu poleceń, które możemy wydawać naszemu bohaterowi. Oprócz tradycyjnych, jak poruszanie się, podnoszenie przedmiotów, czy ich używanie, pojawiła się tu także oryginalna opcja połykania (Swallow), która będzie miała swoje pięć minut podczas gry. źródło: http://www.gry-online.pl Ahh tak, jedna z moich ulubionych gier video. Dokonuje ona rzeczy dla mnie niesłychanej: gracz przejmuje się losem wirtualnych postaci, których poczynaniami kieruje. Sam tytuł to zresztą absolutny klasyk, a przejście jej powinno być wręcz punktem honoru dla każdego gracza. Powstaje więc pytanie: dlaczego nikt nie robi z niej Zagrajmy? Za stare? Zapomniane? Niezbyt kul i trendi? Cóż, jeżeli tak, to mogę tylko płakać nad mentalnością polskich zagrajmerów. Sama fabuła gry jest na tyle fascynująca, że dziewięcioodcinkowy Let's Play Necroscope'a 86 ogląda się z zapartym tchem. Drodzy zagrajmerzy, zapamiętajcie to sobie - zagrajmy z niejednej przygodówki może być dużo bardziej emocjonujące, niż kolejny projekt z dwudziestej części Call of Duty. RE: Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - Vic83 - 28-03-2011 20:50 (28-03-2011 18:48 )Gik Wrote: Ahh tak, jedna z moich ulubionych gier video. Dokonuje ona rzeczy dla mnie niesłychanej: gracz przejmuje się losem wirtualnych postaci, których poczynaniami kieruje. Sam tytuł to zresztą absolutny klasyk, a przejście jej powinno być wręcz punktem honoru dla każdego gracza. Powstaje więc pytanie: dlaczego nikt nie robi z niej Zagrajmy? Za stare? Zapomniane? Niezbyt kul i trendi? Cóż, jeżeli tak, to mogę tylko płakać nad mentalnością polskich zagrajmerów. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Przede wszystkim 'zagrajmy w' tworzą głównie ludzie młodzi, którzy rzadko sięgają do klasyki. Należy także podkreślić, że pod koniec lat 90-tych ubiegłego wieku nastąpił kryzys przygodówek, które nagle zaczęły notować coraz gorsze wyniki sprzedaży i przez jakiś czas mówiło się nawet o rychłej śmierci gatunku. Obecnie gry przygodowe kryją się za parawanem, niezbyt często goszcząc w mediach ogólnogrowych, a ich stosunkowo niewielka popularność nie pozwala im się przedostać do mainstreamu. Gatunek ten jest więc niezbyt dobrze znany młodemu pokoleniu graczy, którzy tym samym nie czują potrzeby sięgania do przygodówkowej klasyki. Zresztą nawet, jeśli zapragną to zrobić, to próżno im będzie szukać I Have No Mouth And I Must Scream wśród najczęściej polecanych tytułów. Co tu dużo mówić, jest to jedna z najciekawszych fabularnie (i nie tylko), ale jednocześnie najbardziej niedocenionych gier - i może ze względu na to, że jest dość przytłaczająca i trudna w odbiorze nie osiągnęła wielkiego sukcesu. Mimo wszystko, jest to jedna z ciekawszych pozycji w historii gier przygodowych i rzeczywiście byłoby fajnie, gdyby ktoś zrobił z niej zagrajmy. Tu jednak rodzą się kolejne problemy - jednym z nich jest dostępność gry. Niestety, I Have No Mouth And I Must Scream nie ma statusu abandonware. Cena gry wynosi 32$ (+ koszt przesyłki), można ją kupić w sklepie internetowym Harlana Elllisona. Należy także dodać, że w przygodówkach pierwsze skrzypce gra fabuła. Mnogość dialogów i tekstu pisanego wymaga od nagrywającego zagrajmy dobrej znajomości języka (w tym wypadku angielskiego). Aby sprostać wyzwaniu i nie sprofanować gry swoim komentarzem, trzeba nie tylko zrozumieć, co mówią postacie, ale potrafić jednocześnie o tym opowiedzieć. Powiem szczerze, gdyby I Have No Mouth, And I Must Scream było dostępne w języku polskim, to byłby to jeden z moich najbliższych projektów (to samo tyczy się paru innych tytułów, które kurzą mi się na półce - na czele z Ripperem, Black Dahlią, The X-Files czy Gabriel Knight). Żeby nagrać zagrajmy z tych gier muszę mieć jednak pewność, że będę potrafił jednocześnie śledzić ze zrozumieniem fabułę i opowiadać o niej odbiorcom. Wolę nie robić niczego na siłę - może dlatego, że za bardzo cenię sobie te gry, by profanować je swoim komentarzem. RE: Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - MrZupapl - 29-03-2011 21:31 (28-03-2011 20:50 )Vic83 Wrote: [quote='Gik' pid='1516' dateline='1301334534'] Racja. Moje przygody z grami zaczęło się koło roku 2000 i bardzo wiele starszych tytułów mnie ominęło. Staram się rozglądać za klasykami na różnych stronach i sprawdzać co straciłem. O 'I Have No Mouth And I Must Scream' dowiedziałem się z LP Necroscope'a. Nigdy nie wiedziałem tego tytułu polecanego przez innych graczy. A szkoda... RE: Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - Gik - 29-03-2011 21:49 W 1995 roku miałem 3 lata. O "I Have(...)" dowiedziałem 2 lata temu się przy okazji oglądania jakiejś tam listy typu "100 gier, w które trzeba zagrać". Nieważne ile masz lat. Klasykę po prostu wypada znać. Dotyczy to zarówno książek, filmów, jak i gier. RE: Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - Hobbit2 - 29-07-2011 14:00 Ja myślę,że brakuję w grach dużej ilości PORNO!! Pociupciał bym sobie wirtualnie. mod: Doprawdy, jesteś przezabawny. ;-) RE: Jakich gier brakuje w polskim Zagrajmy: "I have no mouth and i must scream". - genpj - 11-11-2011 12:37 Ja bym mógł nawet spróbować kiedyś, ale ta gra jest strasznie trudna do z Let's Playowania. I teraz wymienię moje powody: * jest bardzo poważna, do tego stopnia, że trudno by było zrobić z niej parodię/ewentualnie coś ciekawego, ponieważ pomimo poważnych tematów, nie ma tu patosu. * klimat jest BARDZO ciężki * to zdecydowanie nie jest gra dla dzieci i nie chodzi mi o porno itp itd. Tu trzeba trochę żyć na tym łez padole by zrozumieć metafory i przenośnie, którymi ten tytuł, aż ocieka. * nie wiem czy w tej grze miałoby sens jakiekolwiek nagrywanie komentarza poza tłumaczeniem ukrytych smaczków * i ostatnie, to brzmi patetycznie, ale wydaje mi się że w tą grę lepiej grać samemu niż oglądać samouczek, ale to moje zdanie. Tak czy inaczej mogę spróbować, ale jak skończę Axela ( a tego mi jeszcze dużo zostało). ^^ |