Zagrajmy w...
Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Printable Version

+- Zagrajmy w... (http://zagrajmyw.keep.pl)
+-- Forum: Zagrajmy W... (/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Pomoc (/forumdisplay.php?fid=16)
+--- Thread: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. (/showthread.php?tid=793)



Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Mystic44 - 22-10-2011 14:14

Witam! A więc nagrywając osobno dźwięk z gry(fraps) i dźwięk z mikrofonu(audacity) jak następnie np. w windows live movie maker odpowiednio zsynchronizować oba dźwięki?
Z góry dziękuje za pomoc :D


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - RomanPL79 - 22-10-2011 14:28

Nie ten dział.

@Topic
Nie wiem jak jest w Windows live movie maker, lecz w Windows movie maker (wersja z XP) wystarczy dać oś czasu, umieścić ścieżkę z głosem z mikrofonu, a następnie zsynchronizować ręcznie, czyli odpowiednio przycinając głoś, itd.


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - punio7 - 22-10-2011 15:12

Tak jak powiedział Roman: startujesz nagrywanie dźwięku i tuż przed naciśnięciem nagrywania we Frapsie robisz klaps do mikrofonu, potem przycinasz audio tak aby usunąć klaps i wszytko przed nim i viola


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - zebeskull - 22-10-2011 15:15

Jest parę sposobów. Jeżeli chodzi o mnie, ze względu na charakter mojego komentarza nucę sobie do muzyki, a potem podczas edycji łączę to spójnie (żeby mój głos zgrał się z muzyką). Oczywiście jeżeli nie jesteś w sosie do nucenia, możesz np. rzucić jakieś krótkie słowo równocześnie z kliknięciem w jakiś przycisk na ekranie... cokolwiek co można potem zsynchronizować w Movie Maker. Ja tak robię i nie narzekam...


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Mystic44 - 22-10-2011 15:35

Ok dzięki za pomoc :D Temat chyba już wyczerpany więc można zamknąć(Chyba, że ktoś ma jeszcze inny sposób)


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Kern3l - 22-10-2011 15:41

Must have - wydać krótki dźwięk podczas klikania startu nagrywania Frapsa (ja mówię: "star... T!"). Dodatkowo taki sam krótki dźwięk na końcu nagrywania, podczas klikania przycisku wyłączającego nagrywanie Frapsa (jest to jeszcze ważniejszy klaps, gdyż na początku nagrywania potrafi Fraps zmulić, a na końcu raczej nie).

W razie zmulania i na początku i końcu można zrobić dodatkowy wewnątrz filmu lub posłużyć się np. kliknięciami w menu (wyciszasz ścieżkę gry i patrzysz, czy kliknięcia się pokrywają z tym, co się dzieje na ekranie) - jeśli przesunięcie jest spore, ta druga metoda może być bardzo pracochłonna.

Dodatkowy klaps wewnątrz ja robię taki: http://www.youtube.com/watch?v=61Q04sYIcNc. Robię go w każdym filmie, just in case (sumarycznie rzecz biorąc zaoszczędzam czas).


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Mystic44 - 22-10-2011 16:30

Jeszcze jedno pytanie. A więc, w jakim programie do renderowania jest pokazana ścieżka dźwiękowa w podobny sposób do tego w Audacity ? Byłbym bardzo wdzięczny.
Ps. Mam Corel VideoStudio Pro x3 i niestety tam tego nie ma :/


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Przemcio - 22-10-2011 18:40

U mnie słychać dźwięk z słuchawek w mikro, dlatego ustawiam to zawsze przy jakimś głośniejszym dźwięku i jak pokrywają się obydwa dźwięki, to znaczy, że jest dobrze zsynchronizowane : D Co do pytania, to Sony Vegas.


RE: Jak odpowiednio skleić osobny dźwięk z gry i mikrofonu. - Kern3l - 22-10-2011 20:44

(22-10-2011 16:30 )Mystic44 Wrote:  w jakim programie do renderowania jest pokazana ścieżka dźwiękowa w podobny sposób do tego w Audacity ?

W każdym poważniejszym jest pokazywana amplituda głośności (co najmniej), chociażby w Sony Vegas, Adobe Premiere Pro, itd. Oznacza to także, że ten Corel "Pro" jest niezbyt pro (lub nie odkryłeś właściwej opcji - może można rozwinąć informacje o ścieżce?). Przez Twoje pytanie odkryłem straszliwą prawdę - WMM w ogóle nie ma możliwości dodawania jakiejkolwiek ścieżki dźwiękowej 0.o