Post Reply 
Diablo 3
Author Message
CTSG Offline
*

Posts: 216
Joined: Jun 2011 {socialsites}


Post: #51
RE: Diablo 3
(24-05-2012 07:13 )Gimper Wrote:  Borderlands też jest grą raczej przeznaczoną do gry ze znajomymi, aczkolwiek twórcy pomyśleli i w single playera można grać bez przeszkód nie będąc podłączonym do internetu.
Popraw mnie jeśli się mylę, ale z tego co mi wiadomo zedytowany lokalny save postaci można wykorzystać w rozgrywce online.

(24-05-2012 07:13 )Gimper Wrote:  Wymóg dostępu do internetu by móc pograć w trybie dla jednego gracza to IMO kpina z odbiorcy. Padnie ci internet w środku walki z bossem? Sorry, dokończysz jutro lub za kilka dni jak twój usługodawca upora się z problemem technicznym. W czasie jazdy pociągiem chciałbyś pociupać na laptopie w Diablo 3? Nope.
Nie wiem jak u Ciebie czy innych wygląda sprawa stabilności połączenia, ale ostatni downtime internetu zdarzył mi się pod koniec 2011, więc jakieś pół roku temu. Nie potrafię potraktować tego co napisałeś jako argument przeciw. Osobiście liczę na to, że więcej gier będzie wprowadzać takie systemy (i chyba wszyscy wiemy, że będą), bo dla mnie to idealny kompromis w walce z cheatowaniem w grach online którego nienawidzę.

Do tego Diablo 3 ma na tyle częste checkpointy, że ciężko byłoby stracić więcej niż 10-15 minut rozgrywki przez utratę połączenia z internetem. Do tego odbywa się to bez straty doświadczenia czy wydropowanych przedmiotów, bo te są zapisywane bezpośrednio na serwerze.

(24-05-2012 07:13 )Gimper Wrote:  Do których trzeba niestety się mocno przebijać przez wiejący nudą tryb Normal. To trochę jak nurkowanie w kupę żeby dostać się do cukierka który jest gdzieś tam w środku.
I znowu się nie zgodzę. Od połowy 2 aktu normal trzyma już poziom trudności normala z Diablo 2. Do infernala jeszcze nie udało mi się dojść, ale sądząc po opiniach z /r/diablo jest on trudniejszy od piekła w D2. Poza tym poziom normal świetnie się nadaje do rozeznania ze skillami postaci i wypróbowania wszystkich ich możliwości. 4 akt skończyłem mając na liczniku jakieś 15 godzin, przez ten czas wbiłem poziom 32, więc ignorując rosnące wymagane punkty doświadczenia do kolejnych leveli gra co pół godziny oferowała mi 1-3 nowe zdolności/runy (bo tyle ich odblokowuje się zwykle przy level upie).

Narzekanie na poziomi trudności wydaje mi się być powtarzaną bez wcześniejszej weryfikacji faktów opinią ludzi którzy w D3 nie grali. Ale jeśli komuś ten poziom faktycznie tak bardzo przeszkadza zawsze może dołączyć się do znajomych którzy są na bardziej zaawansowanym poziomie rozgrywki. Gwarantuję jednak, że nie będzie mu łatwo. Miałem już okazję dołączyć się niskolevelową postacią (9lvl) do znajomych będących jakąś godzinę później w wątku fabularnym i ciężko mi było utrzymać się przy życiu.[/quote]

(24-05-2012 07:13 )Gimper Wrote:  Szczególnie że gra nie jest (jak zresztą sam przyznałeś) innowacyjna. Nie ma rewolucji, jest ewolucja która sprawi że fani Diablo poczują się tutaj pewnie bardzo dobrze (trochę jak Starcraft -> Starcraft 2). Ale płacić za to 200zł? (a gdy brakło kopii to ceny na allegro momentalnie skoczyły nawet do 280zł za sztukę, na szczęście sytuacja dosyć szybko się uspokoiła) Raczej nie. Dużo bardziej wolę wspomnianego przeze mnie wcześniej Borderlandsa i czekam na drugą część z niecierpliwością.
169zł w większości sklepów, przypomnijmy. 200zł chyba nawet w Empiku sobie nie życzyli. Allegrowy kryzys cenowy był spodowodowany dostępnością produktu, a nie marżą dystrybutora. Blizzard wyskoczył z wysoką ceną, bo mają opinię developera któremu można zaufać i wiedzieli, że mogą sobie na to pozwolić. Wierz mi, że nie daliby bezpodstawnej ceny, bo ta dobra opinia jest znacznie więcej warta niż jeden doskonale sprzedany tytuł. Najważniejsze, to zapytać się miesiąc po kupnie Diablo czy żałuje się wydanych pieniędzy. Ja chciałem współczesnego Diablo, wysokobudżetowej gry casualowej która przez długie godziny będzie łechtać moją gamingową duszyczkę dźwiękami wypadających przedmiotów i konających potworów. Chciałem gry w którą będę mógł pograć zarówno z kumplem z pracy, dziewczyną jak i z randomowym kolesiem z internetu. Dostałem wszystko czego chciałem i jestem zadowolony z zakupu.

Nie mówię przy tym, że Diablo 3 jest grą idealną, co to to nie. Osobiście minusów szukałbym w generatorze map, praktycznie zerowej karze za śmierć czy też kulejącym jeszcze balansie chapmionów. Konieczność grania online jest dla mnie jak najbardziej spoko.

I'm the root of all that's evil, yeah, but you can call me cookie.
24-05-2012 08:56
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Wan1Mas Offline

Posts: 599
Joined: Aug 2011 {socialsites}


Post: #52
RE: Diablo 3
(23-05-2012 21:28 )Gik Wrote:  Ech, miśki. Ja was nie trolluję. Ja nie próbuję wywołać dramy. Ja się z was po prostu nabijam.

Wyłożę to nieco jaśniej: Blizzard wymusza logowanie się na serwer, aby grać w grę dla pojedynczego gracza. Absurd? Najwyraźniej nie, bo zdecydowana większość posiadaczy swojego... "egzemplarza" broni tego pomysłu. Czemu? Co w tym jest takiego wspaniałego? To, że płynność gry zależy od prędkości waszego internetu? To, że jesteście zdani na łaskę i niełaskę Blizza?

Co do hacków:
http://www.pcgamer.com/2012/05/22/diablo...next-week/

Póki co twoje akcje to był fail trolling, znam się na tym, jestem ekspertem w dziedzinie fail trolla.
Ale whatever, co dalej - czy na pudełku jest napisane iż gra wymaga połączenia z internetem? Tak, czy mi to przeszkadza? Nie, żyjemy w czasach gdzie internet jest praktycznie w każdym domu i zagrodzie, niedługo będzie jeszcze opcja wi fi w przenośnych telewizorach. Why should i bother? Jeżeli dzięki tymu mam pewność, iż na mnie nie wyskoczy Demon hunter z Anielską giwerą zniszczenia +144, why not? Owszem, blizz zmusza nas do użytkowania ich serverów które w tej chwili są stabilne, Disconnect? 10-15 minut gry, a loot i tak zdążysz podnieść.
Co do shackowanych kont - PCGamer, to mi wystarczy.

(23-05-2012 23:08 )Selevan Wrote:  Komu przeszkadza AH na prawdziwą kasę? To nie jest MMO.

ad ceny. Nie wiem czemu kosztuje 40-50zł więcej, niż przeciętna nowa gra. Nie jestem specjalistą w tym temacie, więc się nie wypowiem. Ale jak dla mnie jest warta tego.

Nawet w MMO mi to nie przeszkadza, prędzej czy później dzieciak z Arabii i tak przestanie w to grać.
Co do ceny: nie wiem czy zauważyliście, ale cena Starcraft'a 2 też nie jest za niska, i mimo iż jest po wydaniu jakieś ~1.5 roku, cena nadal stoi w miejscu, taka polityka Blizzarda.

(24-05-2012 00:32 )CTSG Wrote:  Przykro mi, ale ja jestem bardzo zadowolony z zakupu i bawię się przednio.

+1

(24-05-2012 07:13 )Gimper Wrote:  Wymóg dostępu do internetu by móc pograć w trybie dla jednego gracza to IMO kpina z odbiorcy. Padnie ci internet w środku walki z bossem? Sorry, dokończysz jutro lub za kilka dni jak twój usługodawca upora się z problemem technicznym. W czasie jazdy pociągiem chciałbyś pociupać na laptopie w Diablo 3? Nope.
Do których trzeba niestety się mocno przebijać przez wiejący nudą tryb Normal. To trochę jak nurkowanie w kupę żeby dostać się do cukierka który jest gdzieś tam w środku.
Za logo Blizzarda na pudełku. Bo ludzie i tak kupią. To trochę jak ze sprzętem Razera w którym 1/2 ceny właściwej to to śmieszne zielonkawe logo nadrukowane na klawiaturce bądź myszce.

Kpina z odbiorcy? Raczej wychodzenia do niego z możliwością przechowywania postaci na ich serverach, załóżmy, iż padł ci piec i jedyną opcją żeby "znowu zaczął ci działać" jest format - bajbaj barbarzyńco z legendarnym talerzem +30 do zajebistości, poza tym, mam pewność iż nie zobaczę przepieprzonych typów w itemkach z Jamellki. Grać na laptopie? <Śmieszna buzia>
Normal przechodzi się w ~10-11h, fakt, jest łatwy, ale ten poziom to raczej tutorial ze skillami, a nieżeli by część gry, przynajmniej ja to tak odczułem.
Za logo blizza? Widziałeś może "WoWy sprzęt"? Myszka, klawiatura, headset i uwaga uwaga, PEDAŁ do podpięcia pod komputer który służy za "dodatkowy przycisk"? Tam mógłbyś użyć swojej teorii, na pudełku mimo tego iż logo blizza jest, nijak ma się do ich polityki growej którą prowadzą od czasów wydania Wrath of the Lich King.

(24-05-2012 08:56 )CTSG Wrote:  Ja chciałem współczesnego Diablo, wysokobudżetowej gry casualowej która przez długie godziny będzie łechtać moją gamingową duszyczkę dźwiękami wypadających przedmiotów i konających potworów.

Masz to czego chciałeś, ta gra jest zarówno dla hardcorów z Koreii jak i dla przeciętnych Kamilów ze Szczecina, Andrew z Kalifadu jak i Zbigniewa z Zadupia większego, wszędzie jest internet, wszędzie da się grać, gra oferuję rozrywkę na tyle prostą a zarówno ciekawą, iż każda osoba może w nią spokojnie wejść, gdzie w przypadku Starcraft'a 2 nie do końca, gra imho może Masterpiecem nie jest, ale jest bardzo dobrym produktem.
(This post was last modified: 24-05-2012 10:30 by Wan1Mas.)
24-05-2012 10:27
Find all posts by this user Quote this message in a reply
MrZupapl Offline
*

Posts: 183
Joined: Jan 2011 {socialsites}


Post: #53
RE: Diablo 3
Wan1Mas, mogę zrozumieć, że komuś nie przeszkadza wymagane stałe połączenie z serwerami, aby sobie pograć. No ale litości, nie róbcie z tego niewiadomo jak wielkiego prezentu od Blizza w stronę graczy! Jest to po prostu kolejny DRM i ochrona przed piratami, którzy pewnie przez jakiś czas sobie nie pograją w D3 (z tego co wyczytałem, bo podobno duża część gry znajduje się tylko na serwerach). No chyba, że go kupią (wypożyczą).
24-05-2012 13:05
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Elwood Offline
*

Posts: 589
Joined: Feb 2012 {socialsites}


Post: #54
RE: Diablo 3
To prawda, że na odwrocie pudełka z grą pisze, że mogą się pojawić opłaty za grę online?
24-05-2012 15:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
CTSG Offline
*

Posts: 216
Joined: Jun 2011 {socialsites}


Post: #55
RE: Diablo 3
@Elwood: Tak. Na pudełku ze Starcraft 2 znajduje się bardzo podobna notka.

I'm the root of all that's evil, yeah, but you can call me cookie.
24-05-2012 16:40
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
appareil Offline
*

Posts: 1.160
Joined: Dec 2010 {socialsites}


Post: #56
RE: Diablo 3
Polaki zamieniają się w amerykanów, zapominając że nie są jedynym krajem na świecie. Kip up the good work.
24-05-2012 22:17
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Lavos Offline
*

Posts: 1.111
Joined: Nov 2010 {socialsites}


Post: #57
RE: Diablo 3
Wasze gadki o cziterach sprawiają, że naprawdę muszę sprawdzić, czy grałem w Diablo 2. Tak dla pewności.

[Image: kaos.gif]
Wiatry w mojej głowie prowadzą mnie.
25-05-2012 01:35
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Gimper Offline
*

Posts: 313
Joined: Nov 2010 {socialsites}


Post: #58
RE: Diablo 3
CTSG Wrote:Popraw mnie jeśli się mylę, ale z tego co mi wiadomo zedytowany lokalny save postaci można wykorzystać w rozgrywce online.
Nigdy tego nie robiłem, w Borderlandsa grałem tylko ze znajomymi którzy również w takie praktyki się nie bawili, toteż nie mam pojęcia. Rozumiem jednak do czego pijesz - bo faktycznie pozwala to na bezpieczne wykorzystywanie postaci z singla w multiplayerze. Tak czy siak, jestem zdania że tryb dla jednego gracza w czystej postaci powinien się pojawić - by pliki były przechowywane lokalnie, wtedy jednak np. gra taką postacią mogłaby być niemożliwa w multiplayerze. I wilk syty, i owca cała.
Quote:Nie wiem jak u Ciebie czy innych wygląda sprawa stabilności połączenia, ale ostatni downtime internetu zdarzył mi się pod koniec 2011, więc jakieś pół roku temu. Nie potrafię potraktować tego co napisałeś jako argument przeciw. Osobiście liczę na to, że więcej gier będzie wprowadzać takie systemy (i chyba wszyscy wiemy, że będą), bo dla mnie to idealny kompromis w walce z cheatowaniem w grach online którego nienawidzę.
Nagłe zerwanie połączenia to coś co nie zdarza się często, aczkolwiek zdarza. Bardziej jako argument przyjąłbym występowanie sytuacji takich jak podróż pociągiem w czasie której fajnie byłoby na laptopie popykać w Diablo, a o dostęp do internetu wtedy ciężko.

Jest jedna rzecz która jest dla mnie uzasadnieniem tego DRM'a - Auction House w którym przedmioty sprzedajemy za prawdziwe pieniądze i jakakolwiek możliwość oszustwa na tej płaszczyźnie. DRM całkiem skutecznie radzi sobie z tym problemem poprzez przechowywanie danych na serwerze.

CTSG Wrote:I znowu się nie zgodzę. Od połowy 2 aktu normal trzyma już poziom trudności normala z Diablo 2. Do infernala jeszcze nie udało mi się dojść, ale sądząc po opiniach z /r/diablo jest on trudniejszy od piekła w D2. Poza tym poziom normal świetnie się nadaje do rozeznania ze skillami postaci i wypróbowania wszystkich ich możliwości. 4 akt skończyłem mając na liczniku jakieś 15 godzin, przez ten czas wbiłem poziom 32, więc ignorując rosnące wymagane punkty doświadczenia do kolejnych leveli gra co pół godziny oferowała mi 1-3 nowe zdolności/runy (bo tyle ich odblokowuje się zwykle przy level upie).

Narzekanie na poziomi trudności wydaje mi się być powtarzaną bez wcześniejszej weryfikacji faktów opinią ludzi którzy w D3 nie grali. Ale jeśli komuś ten poziom faktycznie tak bardzo przeszkadza zawsze może dołączyć się do znajomych którzy są na bardziej zaawansowanym poziomie rozgrywki. Gwarantuję jednak, że nie będzie mu łatwo. Miałem już okazję dołączyć się niskolevelową postacią (9lvl) do znajomych będących jakąś godzinę później w wątku fabularnym i ciężko mi było utrzymać się przy życiu.
Cóż, jestem osobą która w grze szuka jakiegoś tam wyzwania, nie kręci mnie grindowanie, czyli patrzenie jak nasze statystyki rosną, zdobywamy nowe przedmioty, levele, umiejętności. (pewnie dlatego też nie lubię grać w MMO)
Poziom trudności dostosowany jest do przeciętnego gracza i brakuje możliwości by od początku narzucić sobie nieco wyższe tempo. Diablo 2 znudził mi się na 3 akcie, jeżeli trójka na Normalu prezentuje taki sam poziom trudności w dalszych aktach (gwoli ścisłości - przeszedłem kilka razy betę, dalszą rozgrywkę tylko widziałem na gameplayach) to po 2-3h ja przy tym usypiam, sorki.

CTSG Wrote:Konieczność grania online jest dla mnie jak najbardziej spoko.
Hmph, może tak do tego podchodzę bo jestem raczej osobą która woli popykać w coś sama? Pewnie tak.

Wan1Mas Wrote:Normal przechodzi się w ~10-11h, fakt, jest łatwy, ale ten poziom to raczej tutorial ze skillami, a nieżeli by część gry, przynajmniej ja to tak odczułem.
11-godzinny tutorial? Srsly?

[Image: t43eX.jpg]
25-05-2012 07:38
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Sou Offline
*

Posts: 500
Joined: Jan 2012 {socialsites}


Post: #59
RE: Diablo 3
Może bym kupił gdybym nie grał w betę i nie przypomniał sobie co to jest Diablo;]

Gimper, z fanboyami nie pogadasz.

Sygnatura usunięta z powodu niezgodności z regulaminem

:cool:
25-05-2012 09:45
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
CTSG Offline
*

Posts: 216
Joined: Jun 2011 {socialsites}


Post: #60
RE: Diablo 3
(25-05-2012 07:38 )Gimper Wrote:  Tak czy siak, jestem zdania że tryb dla jednego gracza w czystej postaci powinien się pojawić - by pliki były przechowywane lokalnie, wtedy jednak np. gra taką postacią mogłaby być niemożliwa w multiplayerze. I wilk syty, i owca cała.
Tak, to byłby najlepszy kompromis.

(25-05-2012 07:38 )Gimper Wrote:  Nagłe zerwanie połączenia to coś co nie zdarza się często, aczkolwiek zdarza. Bardziej jako argument przyjąłbym występowanie sytuacji takich jak podróż pociągiem w czasie której fajnie byłoby na laptopie popykać w Diablo, a o dostęp do internetu wtedy ciężko.
To jedna strona medalu. Druga jest taka, że możesz odpalić swoją postać z dowolnego komputera na którym zainstalowane jest Diablo - wystarczy zalogować się na konto battle.net. Osobiście dla mnie możliwość pogrania z pracy, domu, laptopa czy komputera u rodziny bez konieczności targania lokalnego save na nośniku zewnętrznym jest ważniejsza niż możliwość pogrania w pociągu, gdzie i tak zwykle niemożliwym jest wygospodarowanie miejsca na myszkę. Do pociągu mam inne platformy i książki.

(25-05-2012 07:38 )Gimper Wrote:  Cóż, jestem osobą która w grze szuka jakiegoś tam wyzwania, nie kręci mnie grindowanie, czyli patrzenie jak nasze statystyki rosną, zdobywamy nowe przedmioty, levele, umiejętności. (pewnie dlatego też nie lubię grać w MMO)
Tutaj nasuwa mi się pytanie - czy Diablo kiedykolwiek Cię kręciło? ;] Mi cała ta seria kojarzy się właśnie z grindowanim, wielkoskalową rzezią i uzależniającym dźwiękiem dropowanych przedmiotów. W Diablo bywało łatwiej i trudniej, ale raczej nigdy nie była to gra skillowa. Oczywiście wyzwaniem można nazwać tryb hardcore - ten jest dostępny chyba od 10 levelu postaci z tego co wiem (jakieś 40-60m grania).

(25-05-2012 07:38 )Gimper Wrote:  Poziom trudności dostosowany jest do przeciętnego gracza i brakuje możliwości by od początku narzucić sobie nieco wyższe tempo. Diablo 2 znudził mi się na 3 akcie, jeżeli trójka na Normalu prezentuje taki sam poziom trudności w dalszych aktach (gwoli ścisłości - przeszedłem kilka razy betę, dalszą rozgrywkę tylko widziałem na gameplayach) to po 2-3h ja przy tym usypiam, sorki.
Beta jest śmieszna jeśli chodzi o poziom trudności, ale normal też czasem potrafi pokazać pazurki. Zgadzam się za to, że gdyby od początku dali możliwość grania na wyższym poziomie trudności więcej graczy byłoby usatysfakcjonowanych.

(25-05-2012 07:38 )Gimper Wrote:  Hmph, może tak do tego podchodzę bo jestem raczej osobą która woli popykać w coś sama? Pewnie tak.
Pewnie tak. Mimo, że jest możliwość grania samemu, to Diablo 3 od początku do końca jest skierowane na rozgrywkę z innymi.

I'm the root of all that's evil, yeah, but you can call me cookie.
25-05-2012 11:02
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
Strona główna | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication | Forum GTAV.net.pl - Grand Theft Auto 5