Post Reply 
Kompendium Zagrajmera
Author Message
Kern3l Offline
*

Posts: 589
Joined: Mar 2011 {socialsites}


Post: #1
Information Kompendium Zagrajmera

Kompendium Zagrajmera


Wszystko, co chcielibyście wiedzieć, a lepiej po raz n-ty nie pytać


Wprowadzenie


To kompendium ma charakter konstruktywny - przedstawia kolejne etapy tworzenia "Zagrajmy", pokazując jakie techniki warto/można zastosować przy produkcji. Nie nakazuje konkretnych działań, czy metod. Z kolei jeśli chcecie wiedzieć, czego nie należy robić, zajrzyjcie do spisu "grzechów".

Współtworzenie Kompendium


Liczę na Waszą pomoc - szczególnie z rzeczami, które mnie nie dotyczą (jak np. inne oprogramowanie). W niektórych punktach bardzo pomocne byłyby wizualne tutoriale. Wszystko będę ja redagował, aby było w miarę homogenicznie. Każdy, kto się przyczyni do rozwinięcia owego artykułu, będzie zaznaczony poniżej, na liście współautorów (z podaniem wkładu).


Uwaga: Poniższe Kompendium nie zawiera rozwiązań wszystkich możliwych przypadków, a także nie jest prawdą objawioną - jak zwykle, używanie głowy jest jak najbardziej wskazane ;]



Spis treści

  • Przygotowania
    • Sprzęt
      [spoiler]
      • Jednostka centralna
        • Wydajność
          • Grafika
          • Audio
        • ATI vs. NVIDIA
      • Audio
        • Headset vs. oddzielny mic + słuchawki
        • USB vs. wejście karty dźwiękowej
        • Dynamiczny vs. pojemnościowy
        • Niepożądane dźwięki
          • Wybuchowe głoski
            • Pop filtr
            • Mowa niebezpośrednia
          • Wibracje mikrofonu
            • Źródło
            • Usuwanie problemu
          • Zwykłe dźwięki otoczenia
          • Przebijająca się gra
            • Głośniki/headsety z otwartą muszlą
            • Headsety
            • Słuchawki zamknięte i oddzielny mikrofon
            • Słuchawki douszne
        • Headsety
          • Warte uwagi
            • Creative HS-800
            • Creative HS-1000
          • Ustawienie mikrofonu
        • Oddzielne mikrofony
          • Warte uwagi
            • Low-end
              • Logitech USB Desktop Microphone
            • Mid-end
              • MXL 990
              • Samson G-Track
            • Hi-end
              • Rode Podcaster
          • Ustawienie mikrofonu
            • Statywy
      [/spoiler]
    • Oprogramowanie
      [spoiler]
      • System
        • Windows XP vs. Windows Vista i 7
      • Nagrywanie gry
        • W emulatorze/grze vs. zewnętrzny program
        • Uniwersalne ustawienia
          • Framerate (FPS)
          • Full-size vs. Half-size
        • Fraps
        • Camtasia
        • HyperCam
        • WeGame
        • GameCam
      • Nagrywanie głosu
        • Głos z grą vs. głos nagrywany oddzielnie
        • Głos z grą
          • Fraps
          • Camtasia
        • Głos oddzielnie
          • Audacity
          • Adobe Soundbooth
          • Sound Forge Pro
      [/spoiler]
  • Nagrywanie
    • Ogólne
      [spoiler]
      • Nagrywanie ze stoperem vs. nagrywanie sesjami
      • Miejsce na dysku
      [/spoiler]
    • Głos
      [spoiler]
      • Clean Up!
      • Rozgrzewka
      • "yyy"
      • Emocje
      • Przekleństwa
      [/spoiler]
    • Gra
      [spoiler]
      • Poziomy audio
        • Głos z grą
        • Głos oddzielnie
      • Pierwsze nagranie
        • Testowanie wydajności
        • Tutoriale
        • "Na ślepo" - czy warto?
          • Intuicyjność
        • Klawiszologia
        • Poziomy audio
      • Kolejne nagranie
        • Poziom wyjścia audio
      • Przed każdą sesją
      [/spoiler]

  • Edycja
    • Oprogramowanie
      [spoiler]
      • Video
      • Audio
      • Skomplikowane efekty
      [/spoiler]
    • Audio
      [spoiler]
      • Odszumianie głosu
        • Źródło szumu
          • Zakłócenia wewnątrz komputera (szum nieregularny)
            • Wykrywanie
            • Usuwanie
              • Rozwiązanie perfekcyjne
              • Rozwiązanie dobre
              • Rozwiązanie dostateczne
          • Szum mikrofonu (szum regularny)
            • Wykrywanie
            • Usuwanie
        • Użycie w programach
          • Audacity
          • Adobe Audition
          • Adobe Soundbooth
          • Gold Wave
          • Sound Forge
      • Broadcast
        • Porównanie
        • Użycie w programach
          • Adobe Audition

      • Normalizacja
        • Głos
        • Gra
      • Delikatny reverb (pogłos)
      • Auto Duck
        • Dopasowywanie ustawień
        • W programach
          • Audacity
      [/spoiler]
    • Video
      [spoiler]
      • Usuwanie nudnych momentów
        • Wycinanie
        • Przyspieszanie
          • "Na chama"
          • Podmiana audio
          • Audio w zwykłym tempie
      • Dzielenie na odcinki
        • Długość odcinków
          • Podział przy misjach
          • Algorytm podziału binarnego
        • Moment podziału
          • Nie mówisz w tym momencie
          • W grze nie ma ważnych wydarzeń/dialogów
          • W grze jest moment przyhamowania akcji
      • Intro i outro
        • Intro
          • Częstotliwość pojawiania się
            • Co odcinek
            • Co sesję nagraniową
          • Powtarzalne
          • Niepowtarzalne
        • Outro
          • Powtarzalne
          • Niepowtarzalne
      • Eksport (renderowanie)
      [/spoiler]
  • YouTube
    • Upload
      • Normalna wysyłarka vs. Javowa
      • Kiedy wysyłać?
    • Limit 15min
      • Zdejmowanie
      • Ponowne nakładanie
    • Roszczenia
      • Podstawy prawne naszej działalności
      • Usuwanie bezpodstawnych roszczeń
  • Dodatek
    • Wnioski
    • Wymówki



Lista współtwórców

  • Kern3l (redaktor naczelny ;>)
  • CTSG (Edycja>Audio>{Broadcast, Normalizacja}; sample testowe Samsona)
  • punio7 (podpięcie tematu; sugestie dot. rozwoju)
  • kaszubiak (podpięcie w dziale "Wasze Kanały" + przekierowanie z "Dyskusja")
  • apparatus (Nagrywanie w emulatorach - wady; {Głos osobno, odszumianie} -> Sound Forge)
  • BaToNxPL (Odszumianie -> Gold Wave)
  • Shinji-kun (Nagrywanie w emulatorach - zalety)
  • Czokobo (pojedyncza korekta)


Edyty

  • Edit@24.06.11r. - Zalążek.
  • Edit2@24.06.11r. - (późniejsze) Nagrywanie>Sprzęt>Audio>Warte uwagi *; Poziom 6 i 7; Odnośnik do testów; Reformacje w Nagrywanie>Audio
  • Edit@28-29.06.11r. - Dalszy rozwój.
  • Edit@1.07.11r. - Dodanie wkładu Czokobo i CTSG.
  • Edit@3-4.07.11r. - Broadcast test 2; Dynamiczny vs. pojemnościowy; trochę więcej zalążków; rozwijanie Przygotowania>Sprzęt>Audio i nie tylko; zabawa spoilerami (wymaga normalizacji).
  • Edit@7.07.11r. - CSS; Spis treści.
  • Edit@8.07.11r. - powoli szatkuję i przenoszę działy do postów.
  • Edit@8.11.11r. - Poprawki CSS, wydzielenie działu "Dodatki", przemianowanie tematu 'Kompendium nagrywania "Zagrajmy"' -> 'Kompendium Zagrajmera'



<object type="text/html" data="http://bit.ly/ofoRM0" width="100%" height="125px"></object>
(This post was last modified: 08-11-2011 04:15 by Kern3l.)
24-06-2011 02:55
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Messages In This Thread
Kompendium Zagrajmera - Kern3l - 24-06-2011 02:55
RE: Kompendium nagrywania - Kern3l - 07-07-2011, 02:25
RE: Kompendium Zagrajmera - Kern3l - 08-11-2011, 03:36
RE: Kompendium Zagrajmera - dark_archon - 12-01-2012, 17:18
RE: Kompendium Zagrajmera - nehiro250 - 05-02-2012, 12:21
RE: Kompendium Zagrajmera - MrBlood - 06-04-2012, 15:17
RE: Kompendium Zagrajmera - MugoX - 07-04-2012, 13:11
RE: Kompendium Zagrajmera - Monyan - 13-07-2013, 12:16
RE: Kompendium Zagrajmera - appareil - 13-07-2013, 15:09
RE: Kompendium Zagrajmera - Monyan - 13-07-2013, 15:20
RE: Kompendium Zagrajmera - Andzia639 - 13-07-2013, 22:40

Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Podstawowe pytania od początkującego zagrajmera Gaer56 7 2.564 17-01-2013 05:22
Last Post: fszeker

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
Strona główna | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication | Forum GTAV.net.pl - Grand Theft Auto 5