Wan1Mas
Posts: 599
Joined: Aug 2011
{socialsites}
|
RE: level - scaling
(30-12-2011 13:35 )Pilesiu Wrote: a wy macie okazje do nabicia postów ;)
Get Lost.
A co do level scalingu, nie ma bardziej debilnego systemu w grach, w Skyrim misiek na "30" levelu wygrywa ze smokiem. A system który nawet już w paru MMORPG wprowadzili, doprowadza mnie do szału, nie wiem kto i co pił, wymyślając ten "super patent", ale powinien przestać.
Na zakończenia rage'a obrazek:
|
|
30-12-2011 13:59 |
|
Selevan
Posts: 233
Joined: Jul 2011
{socialsites}
|
RE: level - scaling
Ja lubię słabe gry.
True. Nie lubię tego systemu. Bo mimo, że działa lepiej niz w Oblivionie, to dalej ma pełno, wydawałoby się banalnych wad. Chociażby ten rageobrazek, jest spowodowany tylko tym, że siła mobów wzrasta niezależnie od tego czy trenujemy umiejętności walki, czy lockpicking, retoryke, itp.
Poza tym, gdyby nie lvl scalling, większość questów byłaby albo niewykonalna, albo śmiesznie łatwa. Np nie można byłoby opuścić głównego wątku, w celu wykonania tych setek zadań pobocznych.
(This post was last modified: 30-12-2011 14:43 by Selevan.)
|
|
30-12-2011 14:40 |
|
appareil
Posts: 1.160
Joined: Dec 2010
{socialsites}
|
RE: level - scaling
Quote:Poza tym, gdyby nie lvl scalling, większość questów byłaby albo niewykonalna, albo śmiesznie łatwa.
So? To jest wg ciebie wada? Tak to działa w większości gier, część zadań jest dla nas wykonalna, część wymaga albo odrobiny szczęścia, albo pomysłu albo dalszego rozwoju postaci. Podobnie z nagrodami. Jeśli poczeka się z wykonaniem zadania do momentu, gdy będzie ono śmiesznie proste, to nagroda okaże się dla nas już niezbyt opłacalna. Wszystko się wyrównuje.
Quote: Bo mimo, że działa lepiej niz w Oblivionie, to dalej ma pełno, wydawałoby się banalnych wad.
Z tym bym się kłócił. Co prawda, bandytów w daedrycznych zbrojach już nie spotkamy, ale sam zauważyłeś że ze względu na usunięcie systemu rozwoju postaci, który był chyba zbyt skomplikowany dla dzisiejszego gracza-ameby, nie mamy już podziału na umiejętności główne i poboczne, więc za rozwój czegokolwiek dostajemy poziomy. Może się więc okazać, że przez zbytnie poświęcanie się kradzieży i retoryce mamy problemy z dowolnymi podziemiami. Ogranicza to okropnie, choć nieformalnie, sposób i styl rozwoju postaci.
|
|
30-12-2011 17:02 |
|
Selevan
Posts: 233
Joined: Jul 2011
{socialsites}
|
RE: level - scaling
Wydaje mi się, że to jest troszke inny rodzaj gier. W takim Wiedźminie czy innym DA, na każdy rozdział wątku głównego przypada mały skrawek mapy do zwiedzania, a co za tym idzie, ledwie kilka zadań pobocznych, więc jak byś nie grał, to tam żadne nie będą ani za trudne, ani za łatwe.
Tutaj całą mapę możesz zwiedzać dowolnie od samego początku gry, więc nie masz żadnej wiedzy jakie zadania są trudniejsze, ktora część mapy jest bardziej przyjazna itd. Inna sprawa, że można by porobić szereg wskazówek, itp itd. Temat rzeka.
Co do tego drugiego, to nie ukrywam że ubolewam nad postępującym spłycaniem gier..
|
|
30-12-2011 17:33 |
|
Wan1Mas
Posts: 599
Joined: Aug 2011
{socialsites}
|
RE: level - scaling
(30-12-2011 17:33 )Selevan Wrote: , ktora część mapy jest bardziej przyjazna itd. Inna sprawa, że można by porobić szereg wskazówek, itp itd. Temat rzeka.
Wiesz, to nie jest tak, że np Chain Gildii Złodzieji w Skyrim możesz skończyć na 10 levelu, ani nie jest tak, że niektóre lokację otwierają się dopiero od 20 lvla, prawda?
|
|
30-12-2011 19:37 |
|
Selevan
Posts: 233
Joined: Jul 2011
{socialsites}
|
RE: level - scaling
Iconquer - Szczerze? Skąd mam o tym wiedzieć?
Gik - A spróbuj podbić pare leveli używając tylko skilli tzw pobocznych. Np retoryke, pickpocket, lockpick itd. A potem zajdź do losowego podziemia.
|
|
30-12-2011 20:07 |
|