Zagrajmy w...
Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Printable Version

+- Zagrajmy w... (http://zagrajmyw.keep.pl)
+-- Forum: Zagrajmy W... (/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Dyskusje (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Thread: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry (/showthread.php?tid=698)

Pages: 1 2


Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - MrAtrion - 22-09-2011 21:43

Witam. Otóż niedawno naszło mnie właśnie takie pytanie: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry?

Małe wyjaśnienie:

Właśnie skończyłem robić serię Space Marine w trybie hardcore bez komentarza. Uważałem, że muzyka i odgłosy w tej grze tak bardzo budują klimat, że grzechem byłoby je zakłócać gadaniem o 'dupie Maryny'. Jednak zauważyłem, że wiele osób trzyma się powiedzenia ' jest zagrajmy - musi być komentarz' i ignorują oni fakt, że wiele komentowanych zagrajmy jest nie do oglądania przez ten właśnie narzucony/wymuszony punkt widzenia. Tak jak po pojawieniu się świetnej marki pojawiają się podróbki a dobre z początku strony internetowe (jak np. demotywatory) stają się coraz bardziej 'pod publiczkę', tak i teraz coraz bardziej cały koncept LP schodzi na psy (choć może to trochę za mocno powiedziane). Nie zmienia to jednak faktu, że LP bez komentarza są często albo ignorowane (bez znaczenia czy sposób gry jest noobowski czy mistrzowski) albo zjechane w komentach za brak wspomnianego komentarza.

Osobiście mnie trochę dziwi ten fakt, ale tak jak kiedyś mogłem bez problemu znaleźć dobrą i świetnie zrobioną solucję do jakiejś gry, tak teraz trzeba się namęczyć żeby znaleźć coś wartościowego (i koniecznie z komentarzem). Oczywiście ktoś powie - rób LP dla siebie a nie innych to się znajdą chętni na to - ale nie o to akurat mi chodzi. Chodzi mi o sam ten 'fenomen'

Co o tym sądzicie? Jakieś przemyślenia? A może własne doświadczenia?


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Wan1Mas - 22-09-2011 21:51

Zagrajmy w albo LP jak kto woli to postać która to prowadzi, to co Ty opisałeś to PlayThrough.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Przemcio - 22-09-2011 21:56

Jak chcesz poczuć klimat gry to sam sobie w nią zagraj, a nie oglądaj filmy na YT : D Zagrajmy ogląda się bardziej dla komentarza, a nie dla gry (oczywiście gra też jest ważna, ale komentarz jest na pierwszym miejscu). A komentarze jak wiadomo, są różne - zabawne, nudne, ciekawe itd. Mnie osobiście oglądanie LP nudzi (z przeciwieństwem do kręcenia), może dlatego, że mogę zagrać w praktycznie każdą grę i wolę przejść sobie ją sam, niż oglądać jak ktoś to robi.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Kern3l - 22-09-2011 21:57

Moim zdaniem trzeba indywidualnie podchodzić do każdej gry. Nie spotkałem jeszcze takiej, w której nie można byłoby komentować tak, że wartość gameplaya wzrasta.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Selevan - 22-09-2011 23:57

"Zagrajmy W" bez komentarza? To tak jakby w kinie, pokazywac same napisy bez filmu.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Przemcio - 23-09-2011 00:08

ICounquer Wrote:Zagrajmy w albo LP jak kto woli to postać która to prowadzi, to co Ty opisałeś to PlayThrough.

W sumie ten post wyjaśnia wszystko - autor najwyraźniej nie zna określenia playthrough, czy walkthrough (albo uważa, że LP to to samo), a o tym właśnie pisze. Zagrajmy to co innego. Dawno temu nagrywało się walkthrough/playthrough, teraz są zagrajmy. Tak samo kiedyś pisało się recenzje (tzn. dalej się pisze), ale coraz bardziej popularne są videorecenzje.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - punio7 - 23-09-2011 07:16

A ja na kontr argument podam osobę niejakiego Vadiva91, który robił LP na YT. Znaczy zaczął od robienia walkthrugh a potem dokupił sobie mikrofon, więc zaczął dodawać swój komentarz głosowy. Po zrobieniu paru serii zorientował się jednak iż jest nudny jak flaki z olejem, więc swoje dalsze filmy zaczął na powrót nazywać walkthrough. No i w sumie ma trochę racji bo gość zawsze gra na najwyższym poziomie trudności i przechodzi grę "profesjonalnie", tyle że komentarz typu "je%$^ ku#$@# kamera!!!" nadal wstawia do swoich filmów. Nie ma to większego sensu, jeżeli ktoś rzeczywiście chce obejrzeć jedynie grę.

Ale LP powstał jakiś czas po pierwszych walkthrough na YT i ludzie zaczęli to oglądać nie dlatego, że jest gorsze. Jedyny problem jest w tym iż czy rzeczywiście ktoś potrafi mówić ciekawie i nadaje się do robienia LP.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - procjon - 06-10-2011 20:30

Mam wrażenie, że LP są dużo popularniejsze niż GP, czyli jakby nie patrzeć, większość woli, jak ktoś jednak nawija podczas rozgrywki. Ja nie wyobrażam sobie oglądania jak ktoś przechodzi po prostu grę, ale może to kwestia charakteru.
Bardziej zastanawia mnie czy większą popularność mają LP prowadzone poważnie i profesjonalnie opisujące grę, czy LP prowadzone dowcipnie, często przez dwie osoby, które dodatkowo potrafią dobrze okazywać emocje.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - Terrarixum - 07-10-2011 15:53

Jak dla mnie samemu trzeba wybrać, jaki typ filmów zamierza się robić lub oglądać, bo Walkthtough/Playthrough mają inny cel niż Let's Play

Walkthtough/Playthrough - są one dla ludzi, którzy potrzebują wskazówki albo jakiejś pomocy w przyjściu konkretnego momentu danej gry lub pokazania gry pod jakimś względem. Oglądając je zwracamy uwagę w większości na grę.

W Let's Play'u kładzie się nacisk na to co ktoś mówi i jak mówi. W takiego rodzaju filmikach oczekujemy na fajny, luźny i dowcipny komentarze. Ważniejsza jest tu osoba niż sama gra. Chodzi tu o przyciągniecie uwagi widza swoją osobą.


RE: Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry - HoFiK - 13-10-2011 12:58

Let's play - z definicji powinien być z komentarzem, natomiast jakiej jakości będzie ten komentarz, czy będziesz starał się trzymać klimat czy gadał o głupotach to zależy tylko od autora, a widzowie decydują czy taka forma im odpowiada.