Post Reply 
Sztuczne rozszerzanie ekranu, czy paski po bokach?
Author Message
Kern3l Offline
*

Posts: 589
Joined: Mar 2011 {socialsites}


Post: #1
Sztuczne rozszerzanie ekranu, czy paski po bokach?
Witam,

zakładam ten temat jako reakcja na dyskusję pod "Grzechami". Okazuje się, że zarówno rozszerzanie, jak i paski po bokach mają swoje zalety, a także istnieją różne techniki, jakie można używać jako forma pośrednia.

Przytoczę dotychczasową dyskusję:
(11-06-2011 01:36 )Kern3l Wrote:  (Powszedni) Sztuczne rozszerzanie filmów
Spotkałem się z praktyką sztucznego skalowania niepanoramicznych filmów do panoramy 16:9... Nie dość, że niszczy się jakość, to robi się postaci itp. nienaturalnymi. Szczególnie w grach, w których wyraźnie zaznaczone są różne wielokąty foremne.

(11-06-2011 09:04 )MrZupapl Wrote:  Paski po bokach... czasami się zastanawiam co mnie bardziej irytuje. Słaba jakość filmu czy czarne paski ŚMIERCI. Nie jest trudno w grze wybrać rozdzielczość 1280/720. To tylko jedno kliknięcie. Gorzej, gdy gra nie oferuje tej rozdzielczości (ja preferuję, w tedy rozciąganie filmu, bądź jego kurczenie, ale z tego co widzę nie wszystkim to się podoba - Kern3l).

(11-06-2011 09:24 )Mide Wrote:  
(11-06-2011 09:04 )MrZupapl Wrote:  Paski po bokach... czasami się zastanawiam co mnie bardziej irytuje. Słaba jakość filmu czy czarne paski ŚMIERCI. Nie jest trudno w grze wybrać rozdzielczość 1280/720. To tylko jedno kliknięcie. Gorzej, gdy gra nie oferuje tej rozdzielczości (ja preferuję, w tedy rozciąganie filmu, bądź jego kurczenie, ale z tego co widzę nie wszystkim to się podoba - Kern3l).

Sam mam ten problem bo FT tego nie oferuje. Wydaje mi się że to wszystko zależy od widza, również wolę aby te paski były widoczne zamiast rozciągania (nienaturalnie grube postacie?). Toteż jeśli nie masz rozdzielczości na 16:9, zostaw czarne paski już wole je tolerować niż patrzeć na nienaturalne proporcje świata gry.

(11-06-2011 09:36 )MrZupapl Wrote:  Właśnie nie rozumiem tego. Tą nienaturalność byłoby widać ew. w nowych grach, w których już jest dostępne 1280/720. W starych grach tego nie widać. Dodatkowo gdy rozciągasz, nie wybieraj największej dostępnej rozdziałki. Najlepiej wybierać w grze w tedy b. niską rozdzielczość. Np w Icewindzie u mnie nie widać tej nienaturalności, bo nie wybrałem największej dostępnej rozdzielczości (gdybym wybrał, to byłoby to widać.)

Dajcie mi jakiś przykład źle rozciągniętego filmu.

(11-06-2011 18:32 )punio7 Wrote:  Jeżeli chodzi o rozszerzanie filmu, to myślę iż można się tutaj wzorować na Von Zay'u. Materiał filmowy zostaje w oryginalnej rozdzielczości, jedynie jest puszczany na tło, które najczęściej jest związane z grą. Wilk syty bo czarnych pasów nie ma i owca cała bo materiał filmowy nie traci jakości.

(18-06-2011 23:00 )Kern3l Wrote:  
(11-06-2011 09:36 )MrZupapl Wrote:  Właśnie nie rozumiem tego. Tą nienaturalność byłoby widać ew. w nowych grach, w których już jest dostępne 1280/720. W starych grach tego nie widać. Dodatkowo gdy rozciągasz, nie wybieraj największej dostępnej rozdziałki. Najlepiej wybierać w grze w tedy b. niską rozdzielczość. Np w Icewindzie u mnie nie widać tej nienaturalności, bo nie wybrałem największej dostępnej rozdzielczości (gdybym wybrał, to byłoby to widać.)

Dajcie mi jakiś przykład źle rozciągniętego filmu.

Przykładowo właśnie Twój LP z Icewind Dale - okręgi pod postaciami są elipsami ;P Oczywiście to tylko czepianie się, w tamtym LP zbytnio tego nie widać, jak się do tych elips przyzwyczaisz. Dlatego dodam temat dot. tego - także z nastawieniem na różne alternatywy unikania.

(18-06-2011 23:41 )MrZupapl Wrote:  
(18-06-2011 23:00 )Kern3l Wrote:  
(11-06-2011 09:36 )MrZupapl Wrote:  Właśnie nie rozumiem tego. Tą nienaturalność byłoby widać ew. w nowych grach, w których już jest dostępne 1280/720. W starych grach tego nie widać. Dodatkowo gdy rozciągasz, nie wybieraj największej dostępnej rozdziałki. Najlepiej wybierać w grze w tedy b. niską rozdzielczość. Np w Icewindzie u mnie nie widać tej nienaturalności, bo nie wybrałem największej dostępnej rozdzielczości (gdybym wybrał, to byłoby to widać.)

Dajcie mi jakiś przykład źle rozciągniętego filmu.

Przykładowo właśnie Twój LP z Icewind Dale - okręgi pod postaciami są elipsami ;P Oczywiście to tylko czepianie się, w tamtym LP zbytnio tego nie widać, jak się do tych elips przyzwyczaisz. Dlatego dodam temat dot. tego - także z nastawieniem na różne alternatywy unikania.

Zauważyłem to dopiero jak mi to napisałeś... ale to tylko mała kosmetyka. Nadal obstaję przy rozciąganiu filmów (szczególnie w starych grach).


Teraz pytanie do reszty: jakie wady i zalety obu praktyk zauważacie? Jakie metody pośrednie widzieliście/wymyśliliście? Ideałem byłaby metoda likwidująca wady obu praktyk, a dająca jakiś bonus.

Myślałem np. nad dodaniem nierzucającego się w oczy filmiku, czy animacji - można by zawiesić oko w jakichś nudniejszych momentach. Byleby nie odwracało uwagi od właściwej treści. Statyczne tło także nie jest złym pomysłem. Co o tym myślicie? A może macie do zaproponowania coś zupełnie innego?

<object type="text/html" data="http://bit.ly/ofoRM0" width="100%" height="125px"></object>
19-06-2011 00:17
Visit this user's website Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Messages In This Thread
Sztuczne rozszerzanie ekranu, czy paski po bokach? - Kern3l - 19-06-2011 00:17

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 3 Guest(s)
Strona główna | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication | Forum GTAV.net.pl - Grand Theft Auto 5