Zagrajmy w...
Indie Zbawcy Gamingu - Printable Version

+- Zagrajmy w... (http://zagrajmyw.keep.pl)
+-- Forum: GRY (/forumdisplay.php?fid=14)
+--- Forum: Gry (/forumdisplay.php?fid=15)
+--- Thread: Indie Zbawcy Gamingu (/showthread.php?tid=1354)

Pages: 1 2


Indie Zbawcy Gamingu - Gik - 08-06-2012 21:23

http://support.humblebundle.com/customer/portal/articles/559718-humble-indie-bundle-v-system-reqs

[Image: TsPH7l.png]

Panie i Panowie, oto gra, która wymaga dwurdzeniowego procesora oraz 2GB ramu. Ach, ci indie programiści oraz ich "skill" koderski! Czemu te gry wymagają aż tyle, a wyglądają tak szkaradnie?

Temat jest o tzw. indykach BTW.


RE: Indie Zbawcy Gamingu - MakiMaki - 08-06-2012 22:02

Pamiętaj, że wina tych wymagań może tkwić w silnikach, które najprawdopodobniej (znając budżet indie) są z niższych półek, a ich optymalizacja jest tragiczna.


RE: Indie Zbawcy Gamingu - Wan1Mas - 08-06-2012 22:27

Dlatego każda osoba która ma grać w Indie tytuły musi mieć troszkę "nowszy komputer", bool story cro.


RE: Indie Zbawcy Gamingu - ADominacja - 08-06-2012 22:40

Jedyny problem z tymi grami, który mnie denerwuje to problemy z ustawieniami- gry zachowują się, jakby były pisane pod jeden komputer. Brak jakichkolwiek ustawień jakości grafiki, praca w jednej (TYLKO) rozdzielczości, często domyślny tryb okienkowy, obraz gry zajmujący jedynie część ekranu. Ale w wielu przypadkach warto.


RE: Indie Zbawcy Gamingu - Tylak21 - 09-06-2012 10:05

Pomijając fakt, że w większości przypadków nie można pobawić się ustawieniami oraz to, że zazwyczaj jest w trybie okienkowym to naprawdę warto zagrać w te gry niezależne. Często okazuje się, że są dużo lepsze od tych gier od popularnych wykonawców. W tych grach niezależnych można zauważyć też powrót do grafiki 8-bitowej lub też 16-bitowej. Ogólnie grafiki amigi czy też NESa. Wtedy odpycha to dzieci, które uwielbiają super realistyczną grafikę. Zazwyczaj grają w BF3, albo w jakieś mordobicia bez fabuły(Dla odreagowania ja też czasem zasiadam do takich produkcji :P). Po przeczytaniu tego myślę, że trochę bez sensu to piszę, ale chciałbym teraz zadać wam pytanie. Co jest magią gier niezależnych? :)


RE: Indie Zbawcy Gamingu - Gik - 09-06-2012 10:35

Tylak21 Wrote:Często okazuje się, że są dużo lepsze od tych gier od popularnych wykonawców. W tych grach niezależnych można zauważyć też powrót do grafiki 8-bitowej lub też 16-bitowej. Ogólnie grafiki amigi czy też NESa. Wtedy odpycha to dzieci, które uwielbiają super realistyczną grafikę.

Tia, nie, nie są. No i czemu ten powrót do grafiki 8/16 bitowej ma służyć, skoro te gry nie mają kompletnie feelingu tamtych lat? I jakim, do ciężkiej cholery, cudem na moim laptopku dla dzieciaczków lepiej działają emulowane gry ze Snes'a, niż taki Braid, Super Meat Boy, czy Bit Trip Runner? Zamiast dzieci mamy hipsterów, którzy uwielbiają gry niezależne, bo są NIEZALEŻNE.

Tylak21 Wrote:Zazwyczaj grają w BF3, albo w jakieś mordobicia bez fabuły(Dla odreagowania ja też czasem zasiadam do takich produkcji Tongue).

Aha. Bo w grach najważniejsza jest fabuła.

Tylak21 Wrote:Co jest magią gier niezależnych?
Jak to Punio mi kiedyś mniej więcej na Skajpie napisał: "Niezależność oraz wolność artystyczna twórców od dużych wydawców". Może i coś w tym jest, ale aż tak chyba niezależni nie są, skoro ich gry są wydawane na Steam, Xbox Live oraz Playstation Network. No bo takie gry zdobywają największy rozgłos oraz popularność, prawda? Pomijając Amnesię i Penumbrę.

No i muszę indykom przyznać jedno - Braid, Limbo, BitTrip Runner, Super Meat Boy - te tytuły autentycznie mogę nazwać grami. Szok, że coś takiego zdobywa popularność tylko dlatego, że "duzi" developerzy postanowili postawić na "interaktywne" filmy z kiepsko napisanym scenariuszem. Tak, patrzę tutaj przede wszystkim na CoD-y oraz Maxa Payne'a 3. Zupełnie jakbyśmy się cofnęli do czasów gier FMV. Jeśli ktoś grał - czy Heavy Rain również podpada pod tę kategorię?

Szkoda, że "Podróż" wyszła tylko na PS3. Chętnie bym spiracił.


RE: Indie Zbawcy Gamingu - Tylak21 - 10-06-2012 18:59

(09-06-2012 10:35 )Gik Wrote:  
Tylak21 Wrote:Często okazuje się, że są dużo lepsze od tych gier od popularnych wykonawców. W tych grach niezależnych można zauważyć też powrót do grafiki 8-bitowej lub też 16-bitowej. Ogólnie grafiki amigi czy też NESa. Wtedy odpycha to dzieci, które uwielbiają super realistyczną grafikę.

Tia, nie, nie są. No i czemu ten powrót do grafiki 8/16 bitowej ma służyć, skoro te gry nie mają kompletnie feelingu tamtych lat? I jakim, do ciężkiej cholery, cudem na moim laptopku dla dzieciaczków lepiej działają emulowane gry ze Snes'a, niż taki Braid, Super Meat Boy, czy Bit Trip Runner? Zamiast dzieci mamy hipsterów, którzy uwielbiają gry niezależne, bo są NIEZALEŻNE.
Ależ owszem, niektóre są. Dobra, tu przyznam Ci rację. Nie mają tego feelingu. Jakim cudem? Jak ktoś napisał to najprawdopodobniej wina silnika gry. Gry niezależne robią osoby z małym budżetem(zazwyczaj). Co za tym idzie? Mają gorszy silnik, który jest ciężej zoptymalizować. Może i są dzieci-hipsterzy, które uwielbiają gry niezależne, ale nie tylko takie dzieci są w internecie, tak?

(09-06-2012 10:35 )Gik Wrote:  
Tylak21 Wrote:Zazwyczaj grają w BF3, albo w jakieś mordobicia bez fabuły(Dla odreagowania ja też czasem zasiadam do takich produkcji Tongue).

Aha. Bo w grach najważniejsza jest fabuła.

A czy ja mówię, że w grach najważniejsza jest fabuła?

(09-06-2012 10:35 )Gik Wrote:  
Tylak21 Wrote:Co jest magią gier niezależnych?
Jak to Punio mi kiedyś mniej więcej na Skajpie napisał: "Niezależność oraz wolność artystyczna twórców od dużych wydawców". Może i coś w tym jest, ale aż tak chyba niezależni nie są, skoro ich gry są wydawane na Steam, Xbox Live oraz Playstation Network. No bo takie gry zdobywają największy rozgłos oraz popularność, prawda? Pomijając Amnesię i Penumbrę.

Jest dużo gier niezależnych, które nie są wydawane na Steam, Xbox Live czy też Playstation Network, a też są dobre. A te, które są wydawane musiały sobie na to zasłużć, prawda?


RE: Indie Zbawcy Gamingu - Gik - 10-06-2012 19:13

Tylak21 Wrote:Gry niezależne robią osoby z małym budżetem(zazwyczaj). Co za tym idzie? Mają gorszy silnik, który jest ciężej zoptymalizować.

Mmmmmmeh, nie kupuję tego. Mały budżet i słaby silnik nie usprawiedliwiają grafiki sprzed 20 lat i wymagań współczesnych "dużych" gier.

Quote:Może i są dzieci-hipsterzy, które uwielbiają gry niezależne, ale nie tylko takie dzieci są w internecie, tak?

Dzieci, dzieci-hipsterzy, hipsterzy, co człowiek, to postawa.

Quote:A czy ja mówię, że w grach najważniejsza jest fabuła?

Nie. Ale zabrzmiało to tak, jakbyś miał do "mordobić" żal, że prawie w ogóle nie mają fabuły.

Quote:Jest dużo gier niezależnych, które nie są wydawane na Steam, Xbox Live czy też Playstation Network, a też są dobre. A te, które są wydawane musiały sobie na to zasłużć, prawda?

Ale słyszysz przede wszystkim o Limbo, Super Meat Boy, Amnesii i innych takich. Stąd moje przypuszczenia, że ich twórcy mieli również odpowiednie "plecy".


RE: Indie Zbawcy Gamingu - Tylak21 - 10-06-2012 19:46

(10-06-2012 19:13 )Gik Wrote:  Mmmmmmeh, nie kupuję tego. Mały budżet i słaby silnik nie usprawiedliwiają grafiki sprzed 20 lat i wymagań współczesnych "dużych" gier.
Teraz wśród twórców gier niezależnych panuje dziwna moda na grafikę sprzed dwóch dekad. Moda jak moda. Przeminie i być może za jakiś czas zobaczymy grafikę majnkraftową w każdej grze niezależnej? Kto wie, czy nie będzie powrotu do grafiki rodem z PSXa? A jeśli chodzi o wymagania to na pewno ciężej jest zoptymalizować silnik, który nie jest najwyższych lotów niż ten, który ma multum opcji i ma update co 2 dni, prawda?

Quote:Nie. Ale zabrzmiało to tak, jakbyś miał do "mordobić" żal, że prawie w ogóle nie mają fabuły.
Jeszcze do nich żalu nie mam. Jak są to niech sobie będą dalej.

Quote:Ale słyszysz przede wszystkim o Limbo, Super Meat Boy, Amnesii i innych takich. Stąd moje przypuszczenia, że ich twórcy mieli również odpowiednie "plecy".
Albo po prostu postarali się i im to wyszło? Nie każdy sukces musi być spowodowany tym, że ktoś posiada "plecy".


RE: Indie Zbawcy Gamingu - ADominacja - 10-06-2012 20:13

Grafika wygląda, jak sprzed dwóch dekad, ale silniki, na których tworzone są gry, są współczesne. Można je lepiej zoptymalizować, ale to kwestia czasu i (głównie) funduszy.

SMB miało wsparcie ze strony społeczności Newgrounds (tam pojawiła się pierwsza wersja gry, "Meat Boy"), przez co została zauważona przez krytyków i graczy. Limbo było jedną z gier w Xbox Summer of Arcade (http://en.wikipedia.org/wiki/Xbox_Live_Arcade#Xbox_360 , trzeci akapit). Amnesia jest od twórców Penumbry, która to zyskała popularność dzięki demku technologicznym z 2006 roku (świetne było, swoją drogą).