Post Reply 
Klimat w grach
Author Message
Infelicity Offline
*

Posts: 564
Joined: Feb 2012 {socialsites}


Post: #2
RE: Klimat w grach
Quote:1.Seria Fallout, już 2 cześć miała nie ziemski klimat a 3 mocno mnie zaskoczyła radio ze starymi melodiami wszędzie sterty napromieniowanych śmieci "piękne",pomijam New Vegas w którego fajne się grało ale to nie ten sam klimat.

Wg. mnie, jeżeli chodzi o serię Fallout, to dwie pierwsze miały najlepszy klimat. A to dzięki światu gry, który tak naprawdę był dość niespotykany do tamtej pory. Mroczna muzyka, potwory, zniszczone budynki i animacje rozmów z ghulami / mutkami. Dzięki 2D grę widziało się wtedy głównie wyobraźnią, a ona wyolbrzymiała ten efekt. Dziwi mnie, że wymieniasz tu "trójkę", która miała mocno odmienny klimat od poprzednich części. Jasne, post-nuklearny świat, ale bez pustyń, za to bardziej z terenem zurbanizowanym pełnym gratów i zielonym filtrem, który mi nie bardzo przypadł do gustu. A już najbardziej mi się nie podobała strefa Waszyngtonu, choć mimo parunastu wyjątków, gdzie można było poczuć przestrzeń walki i skarbów do zrabowania, była de facto powtarzającymi się ulicami, które nie wyróżniały się za bardzo od innych. No może plac zabaw, zapełniony dziecięcymi szkieletami. Moim zdaniem wygrywa zachodnia część wybrzeża, w szczególności Latarenka, Paradise Falls, Szkoła podstawowa przerobiona na bandycką kopalnię, Tempenny Tower, opuszczone krypty.

Quote:6.Tes IV Oblivion powiedziałbym symulator rycerza,penetrowanie jaskiń, możliwość posiadania domku oraz rozbudowane miasta i ruiny,wielu przeciwników jest w tym jakaś magia.

Posiadanie domku? No chyba, że chodzi o Skingradzką posiadłość. Bo reszta wg. mnie nie wpływa mocno na klimat. W porównaniu z takim świetnym pod względem klimatu Morrowindem, świat Cyrodiil jest w tyle. Dlaczego? Ano dlatego, że jest to ograne do bólu średniowiecze fantasy. Chociaż także miało przebłyski, głównie dzięki ayleidzkim ruinom, Skingrad i Gildii Zabójców.
Ja się pytam, dlaczego do tej pory nie wykorzystano Czarne Mokradła? Albo ojczyznę Khajiitów? Które nie są sztampowe, a mogłyby wnieść wiele do tej serii? Och, przepraszam, Bethesda robi moneyz i zamieści je w swoim MMO. :<

Oto niektóre gry, z grupy moich faworytów:
- seria S.T.A.L.K.E.R.
- Fallout 1 & 2, New Vegas
- seria Oddworld
- Kane & Lynch: Dead Men
- Morrowind
- seria Silent Hill
- Borderlands
- seria Max Payne
- Wiedźmin
- Planescape: Torment
- seria Legacy of Kain
- System Shock 2 & seria Bioshock
- Messiah
- MDK 1 i Sacrifice
i wiele wiele innych, których obecnie nie mogę sobie przypomnieć. Natomiast 2 małe wyróżnionka:
- Need for Speed: Most Wanted, który był świetną odskocznią od Undergroudów z nazywanym przez niektórych "wiejskim tuningiem". Wprowadził niezwykle przeze mnie lubiany brązowy filtr i atmosferę brudu.
- DayZ, czyli modyfikacja do ArmA2, kontynuująca ideę przetrwania w zombie apokalipsie, gdzie najgroźniejszy jest drugi gracz, który może okazać się sojusznikiem, lub nieoczekiwanie wbić nóż w plecy. Atmosfera niepewności gwarantowana.

[Image: aeN1WWp_460sa.gif]
(This post was last modified: 18-06-2012 17:41 by Infelicity.)
18-06-2012 17:39
Find all posts by this user Quote this message in a reply
Post Reply 


Messages In This Thread
Klimat w grach - bezelo - 10-06-2012, 21:59
RE: Klimat w grach - Infelicity - 18-06-2012 17:39
RE: Klimat w grach - atin5555 - 18-06-2012, 18:38
RE: Klimat w grach - bezelo - 19-06-2012, 19:04

Possibly Related Threads...
Thread: Author Replies: Views: Last Post
  Innowacje w grach Elwood 5 1.944 24-06-2012 21:47
Last Post: Parada
  Komentarz - wprowadza świetny nastrój czy psuje klimat gry MrAtrion 10 3.050 29-10-2011 19:46
Last Post: TaboretPL

Forum Jump:


User(s) browsing this thread: 1 Guest(s)
Strona główna | Return to Top | Return to Content | Lite (Archive) Mode | RSS Syndication | Forum GTAV.net.pl - Grand Theft Auto 5